Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych otrzymało od Rady Biur (Council of Bureaux) informację o zaprzestaniu prowadzenia działalności przez Enterprise Insurance, czołowego ubezpieczyciela na Gibraltarze. Jest to konsekwencja decyzji o przymusowej likwidacji, wydanej 22 lipca 2016 r. przez lokalną komisję usług finansowych - Gibraltar Financial Services Commission.
Nadzór finansowy w Rumunii - Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) cofnął licencję na prowadzenie działalności ubezpieczeniowej firmie Carpatica Asig oraz wszczął względem niej postępowanie upadłościowe. Carpatica Asig to siódma co wielkości firma ubezpieczeniowa w tym kraju z 7-procentowym udziałem w rynku.
Instytut Europejskiego Prawa Ubezpieczeń Komunikacyjnych (IETL) z Luksemburga zaprasza na XVII Kongres Europejskiego Prawa Ubezpieczeń Komunikacyjnych, organizowany we współpracy z Polskim Biurem Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, który odbędzie się w dn. 5 ? 7 października 2016 r. w Warszawie.
W 2015 r. ponownie wzrosła liczba szkód spowodowanych przez polskich zmotoryzowanych na drogach innych państw. Nasi kierowcy byli sprawcami aż 52 tysięcy wypadków! Najwięcej szkód spowodowali na drogach Niemiec i Wielkiej Brytanii. W najbliższych latach nie zanosi się na tym polu na poprawę m.in. dlatego, że Brexit pozostanie bez wpływu na ruch polskich pojazdów do Zjednoczonego Królestwa. Udało się natomiast zmniejszyć na zagranicznych drogach liczbę polskich kierowców bez OC.
Wynik referendum w Wielkiej Brytanii nie będzie miał wpływu na dokumenty ubezpieczeniowe uprawniające polskich kierowców do poruszania się po tamtejszych drogach. W dalszym ciągu, aby wjechać swoim pojazdem na terytorium Zjednoczonego Królestwa wystarczy polskie OC.
W dniu 27 czerwca 2016 r. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Biura Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Zgromadzenie jednogłośnie zatwierdziło sprawozdanie finansowe Biura oraz sprawozdanie z działalności w 2015 r. Udzieliło też absolutorium członkom Zarządu oraz Rady Nadzorczej.
Zmotoryzowani podróżujący po Europie powinni przynajmniej pobieżnie znać przepisy obowiązujące w krajach, znajdujących się na ich trasie. W przeciwnym razie niedostosowanie się do lokalnego prawa grozi surowymi karami. Przekonał się o tym niedawno przebywający w Wielkiej Brytanii właściciel samochodu zarejestrowanego w Polsce.
Pomysł wprowadzenia obowiązkowego ubezpieczenia OC dla rowerzystów nie przyniesie oczekiwanych rezultatów w postaci zmniejszenia liczby wypadków drogowych powodowanych przez cyklistów. Taki pogląd przedstawił Mariusz Wichtowski, prezes zarządu Polskiego Biura Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, w swoim artykule pt. ?Obowiązkowe OC dla rowerzystów? To się nie sprawdzi?, dla serwisu internetowego Wyborcza.biz (Gazeta.pl).
Polscy podróżni, którzy w ostatnim czasie mieli wypadek drogowy w Rumunii, powinni mieć się na baczności. Jeśli sprawca zdarzenia był ubezpieczony w lokalnej firmie Astra Asigurări, mają niewiele czasu, aby zgłosić roszczenie i uzyskać odszkodowanie.
Z dniem 1 kwietnia weszła w życie umowa o wzajemnym honorowaniu Zielonych Kart pomiędzy Polską a Azerbejdżanem. Umowę zawarło Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych z Biurem Azerskim ? Compulsory Insurance Bureau (Icbari Sigorta Burosu).
Wywiad z Mariuszem Wichtowskim, Prezesem Zarządu Polskiego Biura Ubezpieczycieli Komunikacyjnych dla Gazety Ubezpieczeniowej.
Nadal w Polsce istnieje wiele wątpliwości dotyczących ustalania odszkodowań z OC komunikacyjnego. Analiza najlepszych rozwiązań prawnych obowiązujących w innych krajach UE może pomóc w usprawnieniu i ujednoliceniu procesu likwidacji szkód w Polsce ? pisze Małgorzata Dziewięcka, ekspert w Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych na łamach Miesięcznika Ubezpieczeniowego.